Stavba o celkové délce 580,63m plní funkci sportovně rekreační trasy podél řeky Úhlavy jako jeden z úseků komplexního systému těchto tras (tzv. Greenways). Současně trasa slouží v souladu se stávajícím stavem i jako přístupová komunikace pro přilehlé rekreační objekty na stráni mezi východním okrajem navržené trasy a údolím řeky Úhlavy, ev. může být uvažována i jako přístupová cesta pro zemědělskou techniku na přilehlé zemědělsky obhospodařované plochy na západním okraji navržené trasy.
K rekonstrukci trasy patřila instalace trvalé nepohyblivé lávky. Původně tato konstrukce přemosťovala komunikaci I/27 na Borských polích v Plzni. S výstavbou prodloužení tramvajové trati na Borská pole byla lávka demontována a nahrazena mostem pro tramvaje. Od té doby na své nové místo čekala u polní cesty jen kousek od dálnice D5. Až na základě výstavby cyklostezky bylo rozhodnuto i jejím umístění přes rokli, která propojuje oba úseky cyklostezky.
Neopominutelnou součástí stavby byly i sadovnické výsadby zahrnující 41 ks stromů, 33 keřů a založení travního prostoru o objemu 2700m2.